stage management
The stage is the central location of the action at events. Our standards go beyond mere stage management - we operate directly in the center of the action. We therefore consider stage management to be one of the key success factors of our work on site.
Good stage management ensures smooth briefings and processes in the background - excellent stage management not only creates a professional atmosphere, but also a relaxed mood in the backstage area - always with a smile on your face.
stage services
Whether large or small stage, general meeting or kick-off, award ceremony or gala: we always provide the right stage manager. Stage management forms the crucial interface between technology, direction and stage and is the most important contact for all protagonists (artists, speakers, board members, moderators, etc.). The stage manager is the last person you see as a protagonist before the bright lights of the stage catch you.
The core tasks of stage management include process coordination, speaker management and stage management - always with an open ear for all concerns.
stage crew
Our stage managers are true professionals with diverse and interesting backgrounds. Some have experience from television and shows like "Let's Dance", others have previously worked as hosts or hostesses, and still others come from agency work.
What they all have in common is our complete trust in their abilities, both on stage and behind the scenes. The well-coordinated teams are indispensable for the smooth running of the shows.
Let's get started
01.
Non-binding contact
Call us or send us an email. We will respond within one day.
02.
Project details
We will discuss the details of our work and the next steps with you.
03.
Kick off
As soon as all details have been clarified, we look forward to being part of your team!
Characteristics of a
first-class event moderation
A moderation creates connection, provides structure and gives events a distinctive dynamic. But what exactly makes a good moderation? Here are the key factors that characterize a first-class event moderation:
1. Preparation and expertise
Good moderation begins long before the actual event. The moderator must have a thorough understanding of the topic, the goals of the event and the needs of the client. This includes:
Thorough research: The moderator should have all relevant information about the event and the participants.
Understanding the culture: Understanding the company culture as well as possible is one of the most important tasks of the moderator. This is the only way to convey content and personalities optimally - even if not in the direct sense, moderators on stage are always representatives of a certain company culture.
Preparation of content: This includes creating scripts, preparing questions and planning transitions between program items.
2. Communication and presence
An effective moderator is an excellent communicator. This means:
Clarity and comprehensibility: Complex information must be presented in an understandable and appealing way.
Body language and voice: The presenter should have confident and inviting body language and a clear and pleasant voice.
3. Flexibility and spontaneity
No matter how well planned, live events can bring unpredictable moments. A good moderator is characterized by:
Adaptability: He can react flexibly to unexpected situations without losing his focus.
Spontaneity: The ability to act spontaneously and to deal with unforeseen events with humor and confidence.
Stage Size does(n´t) matter
In der Regel gilt: je größer das Event, desto größer die Bühne. Damit geht oft einher, dass auch mehr Protagonisten auf der Bühne stehen. Bei Produktpräsentationen können das Tanzgruppen mit bis zu 20 Personen sein. Bei einer Stadionproduktion sind es schnell 200 Personen, die geführt werden müssen.
Bei einer solchen Größe gibt es nicht nur einen, sondern gleich mehrere Stagemanager, die als Team agieren. Die Führung hat der Production-Stage-Manager inne. Bei über 200 Menschen und langen Wegen in einem Stadion muss jeder Weg ganz klar abgestimmt sein.
Stagemanager bei Produktionen dieser Größenordnung haben die Aufgabe, eine große Anzahl von Menschen sicher und auf die Sekunde genau zu bewegen. Das erfordert viel Planung im Vorhinein und gelingt nur im kommunikativen Zusammenspiel mit Hostessen, Ordnern und den anderen Stagemanagern.
-
Welche technischen Anforderungen braucht es für virtuelle Live Streaming Events?Die Teilnehmer benötigen lediglich einen stabilen Internetzugang und ein Gerät wie einen Computer, ein Tablet oder ein Smartphone. Wir stehen dem technischen Dienstleister zur Seite und kümmern uns zusammen mit ihm um alle technischen Anforderungen, die für die Produktion des Livestreams vorhanden sein müssen.
-
Wie kann mein Unternehmen von Live Streaming Events profitieren?Teilnehmer können von überall aus teilnehmen. Mit einem Live Streaming Event können Sie eine größere Zielgruppe erreichen, Feedback in Echtzeit erhalten und Ihre Inhalte auf eine dynamische und interaktive Weise präsentieren. Zudem sparen Sie Kosten für Logistik, Catering und Veranstaltungsorte.
-
Welche interaktiven Funktionen stehen bei virtuellen Events zur Verfügung?Dank moderner Technologien bieten virtuelle Events ein hohes Maß an Interaktivität. Teilnehmer können Fragen stellen, an Umfragen teilnehmen oder an virtuellen Messeständen interagieren. Wir verwenden Tools wie Live-Chats und Echtzeit-Umfragen, um das Publikum aktiv einzubinden.
-
Wie nachhaltig sind Live Streaming Events?Virtuelle Events reduzieren den CO2-Fußabdruck, da Reisen und physische Ressourcen entfallen. Sie sind somit eine umweltfreundliche Alternative zu traditionellen Veranstaltungen.
-
Für welche Arten von Veranstaltungen eignen sich Live Streaming Events?Live Streaming Events eignen sich für eine Vielzahl von Anlässen, darunter: Hauptversammlungen Produktvorstellungen Live-Kongresse Webinare usw.
-
Kann ich mein Live Streaming Event auf verschiedenen Plattformen übertragen?Sie können Ihr Event auf verschiedenen Plattformen wie Zoom, YouTube, Facebook oder speziellen Event-Plattformen streamen, um eine größtmögliche Reichweite zu generieren.